Autorius: Anonimusas Šaltinis: http://svpressa.ru/war21/artic... 2018-05-04 17:22:27, skaitė 2461, komentavo 6
Rusijos daugiafunkcinio naikintuvo, penktos kartos S-57, dienos yra suskaičiuotos. Šią išvadą padarė Amerikos žurnalas "National Interest", pagrįstą ne technine analize o "remiantis publikacijų rezultatais". Visai neseniai visi tiražavo naujieną apie Indijos išėjimą iš bendro su Rusija projekto FGFA (Fifth-Generation Fighter Aircraft) sukurti penktos kartos naikintuvą Rusijos Su-57 bazėje, adaptuotą veikti Indijos oro pajėgose.
Neišsiaiškinus (arba nepanorėjus išsiaiškinti) šio įvykio realiame fone , NI pateikė indų pretenzijas šiam lėktuvui. Jis tariamai nepakankamai nematomas, jo avionika netobula , silpna RLS, neefektyvus variklis. Eilė jo sistemų nevisiškai atitinka penktosios kartos naikintuvų reikalavimus.
Būtu tuo ir apsiriboję. Tačiau žurnalas Su-57 priešpastato naikintuvą - bombonešį F-35. Ir tai atrodo visiškai juokingai. Bent jau todėl, kad šie du lėktuvai turi skirtingas svorio kategorijas ir skirtingą paskirtį.
Tuo pačiu greita Su-57 mirtis pateikiama ne kaip Rusijos - Indijos finansinio projekto krachas, o kaip rusiško. NI tvirtina, kad projektas "FGFA" turėjo finansuoti Rusijos "Su-57" serijinę gamybą. Tuo pat metu neužsimenama, kad Indijos indėlis į bendrą projektą, kurio vertė yra 10 milijardų, yra tik 25%. Čia nepraturtėsi.
O pagrindinė priežastis, kodėl Indija pasitraukė iš projekto nesusijusi su technika. Pirma, per 10 metų indai nesukūrė savo lėktuvui net važiuoklės. O turėjo užsiimti kompiuteriu, programine įranga, valdymo organų ir indikacijos įrangos kabinoje įrengimu. Nieko šito kaip nebuvo taip ir nėra.
Antra, tai Niu - Deliui yra ne pirmas kartas kada priima atrodytų keistus sprendimus stambių sandorių išvakarėse, o taip pat dalyvaujant bendruose projektuose. Visa tai išimtinai daroma siekiant sumažinti kainą. Ir ne tik bendradarbiaujant su Rusija, bet ir su kitomis šalimis. Toks mentalitetas: stengiasi sau išsiderėti ypatingas sąlygas, tačiau tikrovėje praranda ilgalaikę naudą. S-57 atveju Indija smarkiai rizikuoja tapti antraeiliu Rusijos partneriu regione aviacijos pramonės sferoje, užleisdama pirmenybę jos pagrindiniams geopolitiniams konkurentams- Pakistanui ir Kinijai.
Jei kuris vienas iš dviejų lėktuvų ne visiškai atitinka penktos kartos reikalavimus, tai visų pirma tai F-35. Tai buvo iš anksto nulemta koncepcijos pasirinkimo etape. Ji buvo priimama remiantis daugiausia F-22 rezultatais. Šios puikaus pagal kokybę, tačiau siaubingo pagal kainą naikintuvo sukūrimas smarkiai sumažino pagamintų mašinų skaičių. JAV karinės oro pajėgos planavo įsigyti 750 lėktuvų, tačiau pinigų pakako tik 180.
Taigi, F-35 buvo ketinama padaryti pigiu,kad patenkinti ne tik KOP, bet ir karinio jūrų laivyno bei jūrų pėstininkų korpuso poreikius. Tai yra, nusprendė sutaupyti kūrimo išlaidas sukimšus į vieną bendrą fiuzeliažą tris skirtingus lėktuvus: F-35A (KOP), F-35 (vertikaliu kilimu ir tūpimu JPK), F-35C (naudoti ant KOP lėktuvnešių). Kadangi ventiliatorių įrengimui, kurie užtikrina vertikalų kilimą ir tūpimą, reikalingas labiau platesnis fiuzeliažas, tai visi trys lėktuvai turi blogą aerodinamiką. Penktosios kartos naikintuvai turi būti super-manevringi. Bet čia manevringumas ir iki gero nepritraukia. Ir dar vienas reikalavimas nėra išlaikytas - viršgarsinis skrydis ne forsažo režimu.
Tačiau tai, kaip sako "Lockheed Martin" atstovai, yra tik smulkmenos, palyginus su intelektualinėmis mašinos galimybėmis. Ji gali kontroliuoti oro mūšį,, persiųsdamas itin naudingą informaciją kitiems lėktuvams ir antžeminiams ir ore esantiems kontrolės punktams. Tuo pačiu metu, kaip pats stipriausias argumentas, kuris turėtų patvirtinti lėktuvo unikalumą, vėl ir vėl yra kalbama apie tai ,kokie puikūs yra F-35 davikliai
Tačiau reikalas yra tame, kad jie puikūs palyginti su F-22 sistemomis, kuris tiesiog neturi tam tikrų sekimo kompleksų. Nėra elektroninės -optinės aptikimo sistemos, nėra infraraudonųjų spindulių imtuvų,stebinčių aplinką iš visų pusių. Su-57 visą tai turi, todėl girtis čia nėra kuo. Be to, Rusijos naikintuvo "jutimo organai" yra galingesni. Vietoj vieno RLS, kaip ir F-35, yra naudojamos net šešios, kurios pateikia aplinkos apžvalgą iš visų pusių. Dvi RLS veikia tokiame diapazone, kuriame tai, kad priešo lėktuvas yra "nematomas", didelės reikšmės neturi. Tai reiškia, kad F-35 rusų naikintuvui bus pastebimas už porą šimtų kilometrų ar dar toliau.
Kada visa amerikietiška žiniasklaidą, įskaitant NI, giriasi F-35 "intelektine galia" ir "unikaliais jutikliais", tada norisi paklausti: jus sukūrėte naikintuvą-bombonešį ar visi tik tolimo radiolokacinio aptikimo lėktuvą (AWACS amerikoniškai)? Kaip lėktuvas gali vadintis bombonešiu, jei jis gali paimti tik 4 raketas ar valdomas bombas į vidinį skyrių? Jei tuo pačiu metu puolamoji funkcija yra sutapatinta su gynybine, tai yra oro mūšyje, gausis nei du nei pusantro.
Tiesa, yra dar 6 papildomi išorinės pakabos taškai, tačiau jų naudojimas nubrauks konstruktorių pastangas, kad būtų pasiektas mažas matomumas. "Su-57" turi 8 pakabos taškus viduje fiuzeliažo. Ir kiek pat išorėje. Taigi, kada šie du lėktuvai susitiks ore, mūšio baigtis tarp jų bus nulemta iš anksto. Tuo labiau, kad Rusijos "oras-oras" raketas , tolimojo nuotolio raketas bei vidutinio, korporacija "Taktinė raketinė ginkluotė", sukūrė specialiai "Su-57". "Amerikiečiui" tokios raketos buvo sukurtos praeitame tūkstantmetyje. Tiesa, F-35 turi labai gerą trumpojo nuotolio raketą su valdomu traukos vektoriumi AIM-9X. Tačiau artimame mūšyje amerikiečių lėktuvo vangumo neišelbės jokios raketos ir piloto superprofesionalumas. Pergalei artimame oro mūšyje SU-57 gali net nenaudoti savo super-manevringumo savybių, pakanka vien vienos raketos РВВ-МД, kuri garantuotai numuša taikinius manevruojančius su 12g perkrova. F-35A didžiausia perkrova neviršija 9 g, o F-35V ir F-35C - 7,5 g.
Trampas atėjęs į valdžią, pasibaisėjo tuo didžiulėmis biudžeto išlaidomis begaliniam F-35 užbaigimui, kuris jau turėjo seniai būti ekploatuojamas visu pajėgumu. Jis netgi ketino uždaryti programą. Tačiau milžiniški pinigai buvo išleisti sukūrimui. Planuojama buvo pagaminti daugiau nei tris tūkstančius lėktuvų. Eilėje prie “supernaikintuvų” buvo išsirikiavę 11 šalių, iš dalies sumokėjusių už busimus pirkimus. Ir "lagaminą be rankenos" teko ir toliau traukti.
Situacija pablogėjo, kada remiantis eksperimento "F-35" eksploatavimo rezultatais, kai kurios NATO šalys paniuro. Iš dalies ši problema gali būti išspręsta išsukinėjant rankas. Trumpas žiemos susitikime su Merkel privertė ją atsisakyti savo europietiškų naikintuvų "Taifun" ir pasirašyti susitarimą dėl F-35 įsigijimo. Šiuo atžvilgiu Vokietijos spaudoje atsirado antraštes: "Dieve, saugok JAV, nes su F-35 jie nesugeba apsisaugoti patys save". O įtikinėjimo technika buvo panaudojama labiausiai primityvi. Trump sakė, kad Vokietija blogai vykdo savo įsipareigojimus NATO (skaityk - JAV), ir todėl, kad tai gali sukelti skaudžių pasekmių šaliai, žinoma, ir politinių ir ekonominių.
Australija ir Danija bandė atsisakyti pirkti "F-35". Tačiau dėl pilnai suprantamų priežasčių šis manevras jiems nesigavo.
Nepasitikėjimas nauju lėktuvu bandomas užgožti agresyvia reklama, kuri dažnai prieštarauja sveikam protui ir fizikos dėsniams. Taigi, neseniai buvo pareikšta, kad F-35 sugeba aptikti tarpkontinentinių balistinių raketų paleidimą ir numušti jas dar startuojjančias, naudodamas vidutinio nuotolio raketą "oras-oras" AIM-120. Tai yra, čia jums ir įspėjimo apie raketų ataką sistema ir PRG sistema viename flakone. Tuo pačiu metu reklamuotojų neglumina tai, kad raketos nuotolio120 kilometrų atstumu F-35 pats turėtų atsirast pačioje PRG pekloje, kurios patikimai saugo tokius strateginių ginklų objektus.
Taip pat buvo ne kartą pranešta, kad šis naikintuvas-bombonešis gali būti labai veiksmingas kaip šturmo lėktuvas. Tai reiškia, kad dirbtu mažame aukštyje, palaikant sausumos pajėgų operacijas. Tai taip pat yra iš nemokslinės fantastikos srities. Visų pirma, esant mažam greičiui mažame aukštyje, jis pasirodo puikiai matomas ZRK kompleksams. Antra, jis neturi šarvų. Šiame vaidmenyje puikiai gali veikti rusų naikintuvas-bombonešis Su-34, kurio kabina ir pagrindiniai agregatai yra uždengti titano plokštėmis. Trečia, vieno variklio šturmo lėktuvo žymiai mažesnis gyvybingumas. Pasaulyje nėra šturmo lėktuvų su vienu varikliu.
Remdamasi tokio pobūdžio pasakėlėmis, Lockheed Martin kompanija stengiasi įteigti šventą virpulį savo nesėkmingo lėktuvo atžvilgiu. Tokia informacija operuoja žiniasklaida, siekianti "palaidoti" Su-57 .
Apibendrinant reikėtų pasakyti, kad F-35 užduotis nėra karaliavimas oro erdvėje. Todėl jo palyginimas su "Su-57" yra nekorektiškas. Tačiau ir savo pagrindiniams uždaviniams - antžeminių ir gynybos nuo priešo naikintuvų taikinių atakavimui bombomis ir raketomis - šis lėktuvas parengtas ne geriausiu būdu. Jei, žinoma, susidūrimas bus su rimtu priešininku. Tiesa, kovojant su nereguliariomis formacijomis jis sugebėtu atnešti žymią naudą