"Belsat" už Lenkijos pinigus iš Varšuvos skleidžia litvinizmo ideologiją ir kėsinasi į Lietuvos valstybės suverenitetą 1d.

Autorius: Algimantas Lebionka Šaltinis: http://lebionka.blogspot.com/2... 2023-11-09 16:51:00, skaitė 534, komentavo 3

 Lapkričio 5 dieną Lenkijos valstybinės Polsat televizijos darbuotojai paskelbė Yotube kanale pokalbių laidą, pavadintą "Kuo baltarusiai taip išgąsdino Lietuvą".

https://www.youtube.com/watch?v=4vs1Rfg9kY0

Aprašyme skaitome:

Vilnius ir Varšuva yra mūsų: kodėl baltarusiai dėl jų kovoja, bet jų neužgrobs / Pokalbių laida "Sugak

Po Zenono Pazniako interviu, kuriame jis Vilnių pavadino baltarusišku, Lietuva sunerimo ir pradėjo rimtai diskutuoti apie baltarusišką litvinizmą, kuris tarsi reiškia Vilniaus užgrobimą ir baltarusių teises į Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės paveldėjimą. Šis klausimas jau ne kartą buvo svarstomas Lietuvos Seime.

Naujoje Ženia Sugako laidoje "Man irgi nepatinka" Tankų valstybinio pedagoginio universiteto Istorijos fakulteto absolventė Katerina Vodonosova, Varšuvos universiteto darbuotojas Antonas Saifullajevas ir istorikas Timofejus Akudovičius diskutavo apie tai, kodėl baltarusiai gali vadinti Vilnių ir Varšuvą savais, bet tai nereiškia svajonės užgrobti šiuos miestus.

00: 00-Geriausios akimirkos

01: 09-Lithvinizmas ir ar tikrai baltarusiai svajoja užimti Vilnių?

06: 33-kodėl lietuviai bijo baltarusių ir kaip su tuo susijęs Pozniakas?

15: 22-kodėl šis klausimas toks skaudus ir kur čia specialiosios tarnybos?

19: 09-Baltarusija pati pamiršo LDK?

25: 47-ar galime sukurti bendrą Baltarusijos ir Lietuvos naratyvą apie LDK?

36: 10-bet vis dėlto Vilnius yra mūsų: Akudovičius paaiškina, kokia prasme.

45: 09-baltarusiams reikia tapti dideliais socialistais?

54: 35-2020 m. Pradėti nacionalistiniai procesai Baltarusijoje

1:00: 26- Baltarusijoje nėra artefaktų (LDK statuto, Kalinovskio ir Poniatovskio palaikų): ar tai problema?

1:06:06-Varšuva taip pat yra mūsų: Akudovičiaus bazė

1: 09: 17 - samprotavimai apie "Vilnius/Varšuva yra mūsų" - ar baltarusiai tampa imperialistais?

1: 11: 48 - Kaip derėtis su lietuviais?

1: 16: 43 - susidomėjimas istorija didėja - daug emocijų iš Vodonosovos

Pažiūrėkite ir pasakykite, prašau, kas jums patinka gyvenime čia ir dabar, o kas - nelabai.

Šioje laidoje tvirtinama, kad "Vienatautis Vilnius - fignia".

Tokiu štai pavadinimu reportažas buvo parodytas ir per LNK lapkričio 6 d. žinių laidą 18:30: 

https://youtu.be/OGLkKAZ4s2M

Prisipažinsiu, ši laida mane giliai užgavo ir sujaudino. Nedelsiant parašiau ir paskelbiau straipsnį: 

"Litvinizmo kiaulės jau lipa ant lietuvių Tautos altoriaus".

Straipsnyje rašau, kad įkandin Baltarusijos KGB mums į pasienį atgabentos Svetlanos Tichanovskajos atšliaužę backos litvinistai dabar jau viešai kėsinasi į Lietuvos sostinę Vilnių, kuriame jie ėmė kurti paralelinę valstybę, visus valstybės atributus vogdami iš Lietuvos: simbolius, istoriją, ėmė kėsintis ir į Rytų Lietuvą, sostinę Vilnių ir t.t. "Prezidentė" Tichanovskaja pristatė Naujosios Baltarusijos pasą, su Vyties simboliu, Himną kuriame kalbama apie Vytį, Vilnių, jų kovą už valstybingumą, Vilniuje imta kurti ginkluoti litvinistų būriai, vykdomos jų pratybos. Mane visą laiką stebino Lietuvos valdžios vištakumas, nenoras matyti, kokio masto Lietuvos priešų būrį jie šildo savo užantyje. Šitas valdžios vištakumas nepraeina net ir karinio konflikto su Rusija ir Baltarusija grėsmės akivaizdoje, kuomet reikėtų konsoliduoti visuomenę. O ką mes turime? Tichanovskininkų gaujos apetitai praryti Lietuvos valstybę su kiekviena diena tik auga.

AVvXsEhe537up6_kUkCOcs2CqiPDkE5bRFq_brLChfFZp8SipJPClkNXqvds1msdCOtho67g2rTQkxjZ9ZpYOYUnVtshz5QrbS0Xt-j_FKkHRs-ahaLvXaO8yM-T_5OKyVIc1AV7HzYagzP7YXje1t6xVDoB2tf6BZgGTt4BMX7V-8d5LH_QoiuRmuZ50KrfUZM

Lapkričio 6 d. publicistas Žilvinas Svitojus savo FB paskyroje parašė:

Pasirodė naujas, gerųjų baltarusių, video apie lietuvių problemą, kuris vadinasi “Vilnia ir Varšava mūsų: kodėl baltarusiai dėl jų kovoja, bet neatiminės jėga”(video aukščiau).

Fantastiškas, gerą nuotaiką skleidžiantis ir jokio pykčio nekeliantis pavadinimas, kuris idealiai rezonuoja su Pozniako ir Lukašenkos prieš kelis mėnesius sukurtais video irgi panašiais pavadinimais: “Vilnia- naša”.

Pati smagiausia yra istoriko Akudovičiaus citata, pasakyta šios diskusijos metu:

“Ką reikia suprasti apie Vilnią: Vilnia kaip monoetninis miestas, tai ne Vilnia. Tai fignia.”

Žodžiu, lietuviai yra fignia ir tik baltarusių atėjimas į Vilnių ar kaip teisinga jau turėtų būti sakyti “Vilnią” leis šiam miestui tapti didžiu.

Toliau teksto galite neskaityti, nes jis yra tik mano pikta reakcija į šitą 1,5 valandos farsą. Tik pareziumuosiu: Lietuvoje gyvenantys baltarusiai prieš Lietuvą nekovoja. Visa šita šlykšti bjaurastis yra kuriama baltarusių gyvenančių už Lietuvos ribų: koncentracija yra Lenkijoje, o kita, mažesnė dalis - Čekijoje.

—-

Diskusija prasideda taip:

Litvinizmas - neegzistuoja, aš apie jį sužinojau prieš porą mėnesių, sako ponia Kacaryna, kurios projekto konktekste dabartinių lietuvių protėviai - beteisė tautinė mažuma.

Kaip ir kiekvienas geras propagandistas ar manipuliatorius, Kacaryna pukiai žongliruoja informacija- pats terminas neegzistavo baltarusių sąmonėje, tačiau tai neatšaukia šio reiškinio. Jie vis dar bando ginčytis dėl pažiūrų marginalumo. Kai tuo tarpu jie patys yra to istorijos revizionizmo viršūnėje. Ponios Kacarynos laidose, LDK istorijoje mūsų tauta neegzsituoja išvis. Apie ją tiesiog nekalbama. Ten prijungiama tik Ukraina, nes ukrainiečių baltarusiai bijo, kadangi juos vertina kaip jėgą, galią, o mūsų gerumą jie priima kaip silpnybę, todėl su mumis skaitytis nereikia.

Jai juokinga ir keista, jog licvinizmo problemos aptarinėjamos net Lietuvos Seime.

Šiai charizmatiškai ir diplomatiškai Simonjan profesinei kolegei, pritaria ir Varšuvos universiteto mokslinis bendradarbis Antonas Saifuliajevas. Jo manymu licvinizmas faktiškai neegzsituoja ir pats mokslinis darbuotojas negali iki galo supransti net kivirčo prasmės.

Jiems nėra aišku ko tie lietuviai turi kovoti net dėl savo tautos vardo? Oi, ne. Jie puikiai supranta situaciją, bet šiuo metu tai vartymasis iš problemos. Arba blogiau - provokacijos eskalacija.

Istorikas Timofėjus Akudovičius irgi sako tą patį — licvinizmas “iššoko” prieš du mėnesius ir neįmanoma paaiškinti kas tai, nes yra “normalūs licvinai (LDK mūsų istorija), nenormalūs (mes — lietuviai, o jie — letuvysai) ir treti, kurie yra lenkiški litvinai, kurie net ne baltarusiai”.

Ko bijo Lietuvos Seimas? - klausia laidos vedančioji.

“Mūsų jie bijo.” — iš karto atsako istorikas, tuo sukeldamas pasitenkinimo juoką žurnalistei.

Čia tarsi ir būtų visa esencija. Galios paieška, netgi per tai, jog kažkas tavęs bijo. Galima padėti tašką ir toliau diskusijos nežiūrėti, bet ne šį kartą.

Čia aš turiu pridėti, jog nėra jokios baimės. Jūs, intelektualios padugnės, kurios nesupranta savo veiksmų ir žodžių pasekmių — jūs keliate PYKTĮ. Ar girdite mane? Jūs erzinate mus savo elokventišku idiotizmu. Baimė — silpniems. Pasilikite ją sau. Tai, jog demokratijos sąlygomis egzistuojančią teisinę bazę, žodžio laisvei užtikrinti, jūs vertinate kaip “blevyzgoju ką noriu ir nėra pasekmių” — jūsų problema. Yra visuomenės nuomonė, kuri formuoja šalies politiką. Pas mus žmonės yra galia.

Toliau aiškinamos priežastys, kodėl baltarusių bijo lietuviai:

- baltarusių dešimt milijonų, o lietuvių ženkliai mažiau ir “pusė — Europoje”;

- netikėtumo faktorius — staiga atvažiuoja daug baltarusių su savo koncepcija “vilnianaša”;

…Ir tai visos priežastys. Mes tarsi bijome masės. Daugiau istorikas negali įžvelgti problemų. Jokių. Nei “beteisės tautinės mažumos” sėdinčios šalia jo, nei to, jog pagrindinė problema — bandymas iš mūsų atimti teisę į LIETUVIO vardą. To jie niekada neliečia, šitie istorikai ir charizmatiškosios influenserės. Įdomu kodėl? Viskas susiveda į vieną - lietuviai bijo tik dėl Vilniaus. Mes nebijome — jūs krauju už tai nepasiruošę mokėti. Čia net ne klausimas.

Iškeliama problema — lietuviai ir baltarusiai per mažai išmano vieni kitų istoriją. Reikia mokytis mums baltarusių istoriją ir viskas bus gerai, sako Kacaryna, kurios istoriniuose video lietuviai neegzistuoja, o visa LDK istorija - baltarusiška. Fantastika.

Varšuvos universiteto mokslinis bendradarbis vėliau pasakoja, jog normalu, kad demokratinėse valstybėse valdžioje yra kraštutinių dešiniųjų partijos, kurios mėgsta išnaudoti antagonistinius naratyvus. Supraskite — Lietuvoje nacionalistai valdžioje ir jie pikti. Žemesniame ir ne tokiame viešame lygmenyje šis naratyvas pavirs — Lietuvą valdo nacistai. Licvinizmas — dirbtinė problema ir vėl sako Varšuvos universiteto mokslinis darbuotojas. Nacionalistai ieško elektorato balsų rinkimams. Oho.

Kacaryna pasakoja, jog lietuviai nekonfliktiniai ir yra “vienas žmogus Seime”, o troliai (kaip Žilvinas Svitojus, tikriausiai) gyvena tik internete, todėl gyvenime ji nesutiko nė vieno pikto lietuvio. Čia reiktų pridėti, jog nedaug yra baltarusių licvinistų Lietuvoje. Visi šitie ideologai - daugiausiai Lenkijoje, dalis Čekijoje. Jie iš ten aiškina Lietuvai, kaip reikia teisingai elgtis ir nesipriešinti lietuvių etniškumo nusavinimui.

Ponia Kacaryna sako, jog procesas edukacijos bus ilgas ir sunkus, toliau jos galvoje dingsta tai, ką ji sake apie licvinizmą ir pradeda aiškinti, jog dabartinė Lietuva ir istorinė šio pavadinimo reikšmė yra skirtingos. Dabartiniai lietuviai ir istoriniai “litvinai” yra kas kita. Tokio žmogaus, kuris pats pripažįsta, jog nėra istorikė, o tik mėgėja — neįmanoma pakeisti. Ji jau susikūrė savo istorijos interpretaciją, kurios atsisakyti negali, nes priešingu atveju grius tai, ką buvo padarusi iki šiol — visas LDK=Baltarusija (nu ir truputį Ukraina) naratyvas išnyksta. Tampa neskanu, nes iš iliuzijų pasaulio tektų pradėti ieškoti tiesos.

Tiesa jiems nereikalinga, nes ji per daug paprasta, joje nėra romantikos.

Istorikas Akudovčius siūlo “pakurstykime ugnį”:

“Nors mes sakome, jog esame minkšti ir pūkuoti, tačiau mums svarbi koncepcija, jog Vilnia mūsų. Tai svarbi baltarusiško naratyvo dalis, bet ne ta prasme, jog iš lietuvių jį atimti. Tai kvaila. Bet ta prasme, joh rusėnai ten buvo visada. Man pavyzdžiui nepatinka, jog naudojamas politiškai korektiškas terminas “Vilnius”. Mes turime savo istorinį pavadinimą - Vilnia. Mums svarbu gražinti į Vilnią rusėnišką elementą, baltarusišką, kuris ten buvo šimtmečiais ir išnyko XX a. Ir dabar jis ten grįžta.”

“Didelio kiekio baltarusių atvykimas į Vilnią yra galimybė vėl tapti didžiu miestu”, — tęsia istorikas. “Būtų “prikolna”, jeigu baltarusiai dabar norėtų patekti į Vilnios municipalitetą, dalyvauti politiniame gyvenime.”

Jis siūlo žmonėms, kurie nesimoko lietuvių kalbos dalyvauti politikoje, nes tai padės sukurti didį miestą ir Vilnius nebebus “fignia”.

“Pracuj pilna - bude Vilnia”, — vėliau prideda licvinistė Kacaryna. Tai reiškia “dirbk uoliai - bus tau Vilnia.”

Dar viena problema, kurią pažymi Varšuvos universiteto darbuotojas — lietuviai neturi su kuo bendrauti, nes lenkai su lietuviais turi institucijas ir galimybes kurti bendratį, baltarusių institucinio dialogo su lietuviais dabar negali būti, nes nėra kam su kuo tartis.

Istorikas Akudovičius vėl pila žibalo: “Vilnia bus stipresnis miestas, jeigu ten bus daugiau baltarusių, kurie miestą vadins savo miestu. Vilnia tapo didžios imperijos sostine, nes ten susijungė Lietuva ir Rusia. O, jeigu ten dabar tai vėl atsitiks - gali būti “prikolna”.

Tai gal būtų ir įmanoma, ir smagu. Iš tiesų, jeigu nebūtų:

- karo, kuriame Baltarusija yra dalyvis;

- neapibrėžtumo, kas yra priešas, o kas draugas, nes baltarusių dauguma — pro-rusiškai nusiteikę ir Lukašenka jiems yra gerai. Lietuvoje tik maža dalis baltarusių yra politiniai pabėgėliai. Kiti — ekonominiai ar tiesiog bijantys ateities neapibrėžtumo.

“Licvinizmo truputis gal mums šioje situacijoje ir nepakenktų.” — sako laidos vedančioji, o ponia Kacaryna pritariančiai kikena. Jie staiga pamiršo, jog nesupranta kas yra licvinizmas, apie ką taip daug diskutavo pradžioje.

“Aš tai nuo pradžių ir sakiau”, — pritaria istorikas Akudovičius. “Licvinizmas yra baltarusių bandymas įlįsti į LDK temą iš kurios mus taip dirbtinai išmetė”.

Žmogus beveik idealiai, tik mandagiai pasako vieną iš pagrindinių licvinistų tezių, kuri kelia tokią neapykantą baltarusių tarpe: “Lietuviai pavogė mūsų istoriją”.

“Dėl to mes grįždami [į LDK naratyvą] tai darome agresyviai”, — atviromis kortomis jau žaidžia istorikas: “Toks metodas yra, iš dalies, visai sveikas”.

Komentaruose FB Žilvinas Svitojus rašo:

"Kodėl Lenkija remia Belsat?" 

"Belsate kita problema - tai vienas iš didžiausių licvinizmo eksporto šaltinių. Už Lenkijos pinigus. Dabar jau ir Ukrainoje. O varo ant Ukrainos - padėk dieve!"

(Bus tęsinys)