Kieno Krymas?

Autorius: Nelietuvis Šaltinis: http://ldiena.lt... 2023-02-20 23:32:00, skaitė 461, komentavo 17

Kieno Krymas?

Taigi, kieno Krymas? Žinoma, kad Rusijos. Bet kodėl? Pabandysiu paaiškinti (paaiškinimai neliečia landzberg šaikos adeptų, kadangi nuo pateikiamos informacijos jų makaulės gali susprogti. Kaip moliūgai).

1954 m. vasario 19 d. TSS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas Krymo sritį iš RSFSR perdavė Ukrainos TSR. Neteisėtumas buvo būdingas pačiai procedūrai. Pagal Sąjungos įstatymą, pirmiausia jie turėjo išsiaiškinti abiejų respublikų – RSFSR ir Ukrainos TSR – gyventojų nuomonę referendumuose. Ir, žinoma, pirmiausia paties Krymo regiono gyventojų paklausti. Tada dar reikėjo surengti visos Sąjungos referendumą. Ir tik po to buvo galima imtis tolesnių žingsnių. Tačiau jie į visa tai užmerkė akis ir neteisėtai perdavė Krymą Ukrainos TSR.

1954 metų pavasarį buvo numatytos iškilmės, skirtos Ukrainos susijungimo su Rusija 300-osioms metinėms. Tokios datos visada buvo švenčiamos pompastiškai, o ypač valdant Chruščiovui, kuris ilgą laiką dirbo Ukrainoje. Maskvoje ir Kijeve vyko grandiozinės demonstracijos su šūkiu „Amžinai kartu!“. Buvo manoma, kad Krymo perdavimas Ukrainai yra savotiška dovana „jaunesnei seseriai iš vyresniosios“ šlovingos vienybės metinės proga.

Verta paminėti, kad iki 1954 metų Krymas niekada nebuvo laikomas Ukrainos ar Mažosios Rusijos dalimi – net ir svajojant apie radikaliausią „nepriklausomybę“.

Perdavus Krymą Ukrainai, švietimo įstaigos ir spauda patyrė Ukrainos įtaką. Ir dauguma Krymo gyventojų jį traktavo kaip absurdišką.

1954 m. Krymo nacionalinė sudėtis buvo tokia: daugiau nei 71% buvo rusai ir 22% - ukrainiečiai. Tokioje situacijoje mažai kas domėjosi Krymo radijo laidomis ukrainiečių kalba ir laikraščiais. Krymo gyventojams greitai susidarė įspūdis, kad jiems primetama ukrainiečių kalba, kurios mokymasis mokyklose tapo privalomas.

2014 metais tik 24% Krymo gyventojų prisistatė okrainiečiais. 1953 metų santykis buvo maždaug išsaugotas – pakoreguotas Krymo totorių sugrįžimu.

Krymas niekada savęs nelaikė Ukrainos dalimi, o devintajame dešimtmetyje, perestroikos laikais, pusiasalyje kilo masinis politinis judėjimas, kurio tikslas buvo sugrįžti į Rusiją. Tačiau į gimtąjį uostą jis grįžo tik 2014 m.

P.S.

Taip pat reiktų pridurti štai ką.

1954 m. vasario 19 d. Krymo sritis buvo perduota Ukrainos TSR - Ukrainos susijungimo su Rusija 300-ųjų metinių proga. Krymas buvo perduotas nelegaliai. Pasižiūrėkite patys.

Chronologija.

1954 m. sausio 25 d. TSKP CK prezidiumo posėdyje buvo patvirtintas TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo dekreto projektas dėl Krymo srities perdavimo iš RSFSR Ukrainos TSR. Nutarta surengti TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo posėdį, kuriame būtų svarstomas bendras RSFSR ir Ukrainos TSR Aukščiausiųjų Tarybų Prezidiumų siūlymas dėl Krymo srities perdavimo. TSKP Krymo regiono komiteto pirmasis sekretorius Pavelas Titovas pasisakė prieš Krymo srities perdavimą Ukrainos TSR (jis buvo pašalintas iš pareigų ir perkeltas į RSFSR žemės ūkio ministro pavaduotojo pareigas). ).

1954 m. vasario 5 d.: – RSFSR Ministrų Taryba priima nutarimą „Dėl Krymo srities perdavimo iš RSFSR į Ukrainos TSR“, kuriame pripažįstamas toks perkėlimas tinkamu ir yra prašymas RSFSR Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumui apsvarstyti šį klausimą ir su atitinkama rezoliucija patekti į TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumą. - RSFSR Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas priima nutarimą „Dėl Krymo srities perdavimo iš RSFSR į Ukrainos TSR“ – vėliau jį pateikia tvirtinti TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumui; - TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo Pirmininkui K. Vorošilovui buvo pateiktas RSFSR ir Ukrainos TSR Aukščiausiųjų Tarybų Prezidiumų bendro nutarimo projektas dėl Krymo srities perdavimo tvirtinti TSRS Prezidiumui.

Vasario 13 d. Ukrainos TSR Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas priima nutarimą „Dėl RSFSR Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo teikimo dėl Krymo srities perdavimo Ukrainos TSR“. Prezidiumas nusprendžia „prašyti TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo perduoti Krymo sritį iš Rusijos RSFSR Ukrainos TSR“. Vasario 19 d. (CK sprendimu) TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas posėdžiauja ir išleidžia dekretą „Dėl Krymo srities perdavimo iš RSFSR Ukrainos TSR“, kuriuo patvirtino jungtinį RSFSR Aukščiausiosios Tarybos ir Ukrainos TSR Prezidiumų teikimą.

1954 m. balandžio 26 d. TSRS įstatymu „Dėl Krymo srities perdavimo iš RSFSR į Ukrainos TSR“ buvo „įrašytas“ TSRS ginkluotųjų pajėgų prezidiumo 1954 m. vasario 19 d.

Įstatymas buvo paskelbtas 1954 m. balandžio 28 d. ir liepta atitinkamai pakeisti TSRS Konstitucijos 22 ir 23 straipsnius. 1954 m. birželio 2 d. buvo priimtas RSFSR įstatymas „Dėl RSFSR Konstitucijos (Pagrindinio įstatymo) 14 straipsnio pakeitimų ir papildymų“, kuriuo Krymo sritis buvo pašalinta iš RSFSR. Šiame įstatyme, kaip ir 1954 m. vasario 19 d. potvarkyje, nėra vienareikšmės formuluotės dėl Krymo srities perdavimo patvirtinus pasikeitusias sienas tarp RSFSR ir Ukrainos TSR.

Kas turėjo teisę duoti sutikimą Rusijos Federacijos vardu pakeisti jos teritoriją? RSFSR Konstitucijos 16 straipsnis - respublikos teritorija negali būti keičiama be RSFSR sutikimo. Pagal šios Konstitucijos 22 straipsnį RSFSR Aukščiausioji Taryba yra aukščiausias valstybės valdžios organas respublikoje. Pagal Konstitucijos 23 straipsnį Aukščiausioji Taryba naudojosi visomis RSFSR teisėmis pagal Respublikos Konstitucijos 13 ir 19 straipsnius (išskyrus teises, kurias Konstitucija nurodo į Konstitucijos prezidiumo kompetenciją), Aukščiausioji Taryba, Ministrų Taryba ir RSFSR ministerijos). Tuo pat metu RSFSR Konstitucijos 33 straipsnyje pateikiamas baigtinis Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo įgaliojimų sąrašas, tarp kurių nėra teisės spręsti teritorinio vientisumo ir RSFSR sienų keitimo klausimų. Tai yra, RSFSR Konstitucijos 16 straipsnio nuostatos, kad respublikos teritorija negali būti keičiama be RSFSR sutikimo, nustatė šią valdžią, viršijančią tiek RSFSR Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo, tiek Aukščiausiosios Tarybos įgaliojimus. Tai yra, RSFSR valstybinės institucijos neturėjo teisės keisti RSFSR teritorijos ar duoti sutikimo ją pakeisti.

Tarybų Sąjungos Konstitucijos 14 straipsnio „e“ dalis TSRS jurisdikcijai priskyrė (aukščiausių valstybės valdžios organų ir valstybės valdymo organų asmenyje) sienų tarp sąjunginių respublikų pakeitimų pritarimą.