Pagrindinis mafijinių struktūrų buferis Lietuvoje svarsto, kaip perrikiuoti savo pajėgas: nori dirbti dar efektyviau

Autorius: Prokuraturos.lt Šaltinis: http://www.ekspertai.eu/pagrin... 2020-02-27 14:15:00, skaitė 614, komentavo 0

Pagrindinis mafijinių struktūrų buferis Lietuvoje svarsto, kaip perrikiuoti savo pajėgas: nori dirbti dar efektyviau

Generalinė prokuratūra pranešė, kad „atsižvelgiant į portale „Lietuvos rytas“ paskelbtą, kaip nurodytą publikacijoje, žiniasklaidai atsiųstą Prokurorų profesinės sąjungos nuomonę apie šiuo metu prokuratūroje svarstomą galimybę dalį mažiausiuose padaliniuose dirbančių prokurorų perkelti į artimiausius didesnius, ir siekiant, kad visuomenė apie šią situaciją susidarytų faktais, o ne emocijomis ir tendencingomis interpretacijomis pagrįstą nuomonę, prokuratūra pateikia darbo grupėje aptartus argumentus bei aktualius statistinius duomenis“.

„Šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia 53 prokuratūros padaliniai. Vieni iš jų yra didžiuosiuose Lietuvos mietuose ir apskričių centruose, juose dirba nuo keliasdešimties iki kelių šimtų darbuotojų. Tačiau nemaža dalis – net 25 padaliniai, įsikūrę nedideliuose miesteliuose ir juose dirba 2-4 žmonės: nuo 1 iki 3 prokurorų ir jiems padedantys prokuratūros darbuotojai (padėjėjai, teisininkai, administratoriui ir kt.)“, skelbiama prokuratūros pranešime visuomenei „Prokuratūra svarsto, kaip perrikiuoti pajėgas: norime dirbti efektyviau“.

Informuojama, kad „pastaraisiais metais užregistruojama vis mažiau nusikalstamų veikų“.

„2014 m. buvo užregistruotos 83 003 nusikalstamos veikos, 2019 m. – 51 494 arba 38 proc. mažiau. Atitinkamai mažėja ir prokurorų darbo krūviai“, - atskleidė teisėsaugininkai.

Skelbiama, kad „dažniausiai tokių mažų padalinių prokurorai kontroliuoja nesudėtingus, nedidelės apimties ikiteisminius tyrimus, pvz.: vagystes, nežymius sveikatos sutrikdymus, asmenų, kurie vairavo neblaivūs, atvejus“.

„Remiantis 2019 m. duomenimis vienas prokuroras Lietuvoje kontroliuoja vidutiniškai 29 bylas. Tačiau daugumos didžiųjų miestų apylinkių prokuratūrose šis vidurkis yra didesnis: nuo 34 iki 39 bylų. Pabrėžtina, kad šie prokurorai turi ir papildomų funkcijų, pavyzdžiui, jiems tenka dalyvauti apygardos teismuose nagrinėjamose bylose, kuriose ikiteisminį tyrimą kontroliavo kolegos iš nutolusių mažųjų padalinių. Mažuosiuose padaliniuose prokurorams vidutiniškai tenka mažiau nei 29 bylos.

Didesniuose prokuratūros padaliniuose 4-5 prokurorams padeda vienas darbuotojas (padėjėjas, teisininkas, teisininkas-administratorius), o nutolusiose vietovėse toks padedantis darbuotojas dirba tik su 1-3 prokurorais. Taigi, mažiausiuose padaliniuose, kur kontroliuojamos bylos dėl sąlyginai mažiau pavojingų ir sudėtingų nusikalstamų veikų, prokuroras gauna daugiau pagalbos.

12-oje mažųjų padalinių vienai kompiuterizuotai darbo vietai tenka nuo 43 iki 84 kv. m. ploto. Tai reiškia, kad 1 žmogus dirba maždaug 2-3 kambarių buto dydžio plote. Dar 7 padaliniuose vienai kompiuterizuotai darbo vietai tenka nuo 23 iki 33 kv. m.

Prokuratūroje jau keletą metų taikomas ir vis labiau populiarėja darbas nuotoliniu būdu. Visų ikiteisminių tyrimų dokumentus prokurorai gali pasiekti bei pildyti Informacinėje baudžiamojo persekiojimo sistemoje (IBPS). Ši sistema taip pat leidžia efektyviai kontroliuoti ikiteisminio tyrimo eigą bei tyrėjų veiksmus. Nuotoliniu būdu dirbantys prokurorai aprūpinami nešiojamais kompiuteriais.

Generalinio prokuroro nurodymu pernai rudenį buvo sudaryta darbo grupė, kurios sudėtyje yra ir visų apygardų prokuratūrų vadovai bei atstovas iš profesinės sąjungos. Šiai darbo grupei buvo pavesta apsvarstyti ir pasiūlyti, ką galima būtų padaryti, kad turimi prokuratūros ištekliai (žmogiškieji, finansiniai, infrastruktūros) būtų valdomi kuo efektyviau ir racionaliau, o tą patį atlyginimą gaunančių prokurorų darbo krūvis būtų kuo tolygesnis.

Darbo grupės narių diskusijoje sutarta, kad prokurorai iš pačių mažiausių padalinių galėtų būti perkelti į artimiausius didesnius ir numatyta, kas turi būti atlikta tam, kad dėl tokio perkėlimo nenukentėtų nei proceso dalyvių interesai, nei prokurorų darbo kokybė, nei jų darbo sąlygos.

Šiuo metu svarstomas projektas, pagal kurį prokurorai iš mažiausių padalinių galėtų būti perkelti į artimiausius didesnius, esančius arčiausiai nuo dabartinės darbo vietos.

Vykimą į teismo posėdžius vietovėse, kuriose planuojama atsisakyti prokurorų darbo vietų, planuojama organizuoti užtikrinant efektyvesnį tarnybinio transporto panaudojimą, numatant kompensavimą už ne tarnybinio transporto naudojimą arba pasiūlant naudotis pavežėjimo paslaugomis, kurios būtų apmokėtos darbdavio.

Siekiant užtikrinti prokurorams patogias darbo sąlygas numatoma galimybė dirbti nuotoliniu būdu bei lanksčiu darbo grafiku.

Svarstomas siūlymas, kad pernelyg erdvias dabartines patalpas galėtų pakeisti trumpalaikiam darbui skirtos darbo vietos ikiteisminio tyrimo įstaigų patalpose ar kitur.

Pabrėžtina, kad įgyvendinus svarstomą projektą nei vienas prokuroras neprarastų dabartinių pareigų, pakistų tik jo darbo vietos adresas.

Galvojama ir apie tai, kad pertvarkius padalinių tinklą žmonėms turėtų išlikti galimybė patogiu būdu kreiptis į prokuratūrą. Nors visus dokumentus prokuratūrai galima pateikti el. paštu ar atsiųsti paprastu paštu, kartais žmonės pageidauja viską pateikti atvykę patys. Tai galima būtų išspręsti numatant atskiras priėmimo valandas.

Prokuratūra dar kartą pabrėžia, kad šiuo metu toks projektas dar tik svarstomas, siekiant kuo objektyviau įvertinti jo naudą.

Taip pat norime pabrėžti, kad Lietuvos prokuratūros 100-čio minėjimui skirtos konferencijos organizavimo išlaidos buvo kone keturis kartus mažesnės nei nurodytos publikacijoje Prokurorų profesinės sąjungos vardu. Visos dienos trukmės konferencijoje dalyvavo apie 650 dalyvių, pranešėjai bei svečiai iš užsienio valstybių bei tarptautinių organizacijų“, - rašoma prokuratūros pranešime visuomenei.

Ekspertai.eu primena, kad Generalinė prokuratūra yra svarbiausia institucija marinant visas rezonansines bylas ir garantuojant Lietuvoje migraciją, skurdą ir didžiulį neteisingumą. Tai visiškai niekieno nekontroliuojama įstaiga, atskaitinga tik savo neformaliesiems šeimininkams. Formaliai prokuratūros kontrole turėtų užsiimti Seimas, tačiau jei kartais Seimui ir kyla kokie nors klausimai, prokurorų vadai tokį Seima gražioje, kultūringoje formoje pasiunčia toli toli...

Šaltinis: prokuraturos.lt